fbpx

Husregler

Välkommen till oss på Atmajyoti Yoga

Du behöver boka dig i förväg på en klass hos oss, du kan droppa in eller ha något av våra kort. Om du går kurs är du automatiskt inbokad på alla kurstillfällen. När du är inbokad och inte kan komma så är det viktigt att du bokar av senast 2 tim innan klassen startar. Om du missar det så får du först en varning, nästa gång så debiterar vi 50 kr. För dig som gå kurs så missar du din chans att ta igen det tillfället.

 

Nedan kan du läsa om våra husregler, sådant som om kan vara bra att veta när du kommer till oss.

 

Terminerna
Vårterminen startar 11 januari och slutar 20 juni (vecka 2 – 24).

Röda dagar har vi uppehåll från ordinarie schema. Vissa röda dagar har vi specialklasser.

 

Öppettider

Morgnar: 15 min innan klass startar,

dvs vardagar 06:15 och helger 09:45

Mån-Tors: 11:00-14:00 & 16:00-21:00

Fredag: 11:00-18:00

Lördag; 09:30-12:00 & i samband med em klassen.
Söndag: 15:00-18:00

Under sommarperioden 21 juni-22 aug öppnar vi studion 15 min innan klasserna börjar.

 

Innan & inne i yogasalen
Lämna skorna i entréen och dina kläder i omklädningsrummet. Ta inte in väskor i yogasalen. Du kan ta ur värdesaker och ta med in och lägga i vita skåpets högra lucka inne i yogasalen. Stäng av mobiltelefonen helt alt. sätt den på “flight mood”, ha den inte på ljudlös (den hörs ändå). Tänk på att behålla en lugn och tyst miljö i yogasalen, behöver du prata med grannen på mattan bredvid, gör det med ett mjukt och behaglig röstläge.

 

Kurs, terminskort, månads- och klippkort samt drop in
Du checkar in med din QR-kod när du kommer. Vi hjälper dig om du behöver.

 

Sen ankomst
Om du skulle vara sen till klassen, gå in så tyst och lugnt som möjligt för att inte störa den pågående yogaklassen.

 

Träningskläder
Använd bekväma träningskläder och var barfota. Ta av tyngre eller åtsittande smycken. Mat & dryck i samband med pass Ät helst inte något stort mål mat närmare än 2 timmar före yogapasset. Om du är mycket hungrig kan du äta lite frukt, eller något annat lätt. Tänk på att inte dricka för mycket vatten eller under yogapasset. Det är också rekommenderat att vänta en stund med att äta efter passet.

 

Yogamatta
Vi har lånemattor att hyra för 20 kr/klass. På Gravidyoga, Mamma-Babyyoga, Barn & Tonårsyoga, Mediyoga, Senior och Ashtangayoga för nybörjare tar vi inte ut någon matthyra.

Yogar du ofta hos oss kan du lämna din matta här. Mattan måste då läggas in en av hyllorna utanför damernas omklädningsrum alt. om du är kille i herrarnas omklädningsrum. Mattan måste vara märkt med ditt namn. Om du inte har någon egen matta så har vi flera olika yogamattor till försäljning.

 

Omklädningsrum
Vi har ett omklädningsrum för kvinnor och ett för män, båda med toalett och duschar.

 

Allergier & hygien
För att respektera allergier ber vi dig att undvika starka parfymer, både före klassen och i omklädningsrummet. Vänligen se också till att du och dina yogakläder är hela och rena. Ta gärna en dusch eller tvätta av dig även innan passet. Rena fötter är viktigt om du tänker låna våra yogamattor. Rengör lånemattan med en rengöringsspray som vi har placerat nära lånemattorna.

 

Menstruation & graviditet
Vid menstruation bör man ta det lugnt de första dagarna eftersom det är en energikrävande period för kroppen. Är du gravid ska du inte gå på någon utav våra vanliga klasser, men du är varmt välkommen på gravidyogan.

 

Mamma & Baby
Ta med en filt till babyn och lite leksaker att titta på när mamman yogar. I början kan det kännas ovant med miljön, tänk på att alltid gå ut med din baby om den gråter, ni vänjer er båda två efter ett par gånger. Tack för att du tar med barnets blöjor ut när du går.

 

Anmälan & betalning
Du anmäler dig och betalar via vår hemsida eller vår bokningsapp Wondr. Ditt kvitto på kursen ligger i ditt konto hos oss. Om du fyller i alla uppgifter på ditt konto så syns den informationen på ditt kvitto (för dig som ex behöver personnummer för kvitto till arbetsgivare).

När du betalar från utlandet använder du följande;

SWIFT: SWEDSESS

IBAN: SE9380000832799343609021

Skriv ditt namn och för vilken kurs betalningen gäller.

 

Ta igen missade kurstillfällen
Om du bokar av dig från din kursplats minst 2 tim innan klassen startar så har du den gången tillgodo. Den gången kan tas igen under hela kursens gång. Det går dock inte att ‘flytta över’ missade gånger från en termin till en annan.

Om du blir långvarigt sjuk och har läkarintyg så kan du frysa ditt kort/kurs och ta igen nästa termin. Detta gäller endast om du informerar oss direkt när sjukskrivningen påbörjas. Vi godkänner inte anmälan i efterhand.

 

Mat & prat
Det finns yogagröt-frukost alla vardagar förutom under sommarschemat. I köket känner man sig som hemma, tar själv det man vill ha, ställer in sin disk och betalar till någon i personalen. Du är välkommen att sitta ner, dricka en kopp te och bara insupa den mysiga atmosfären. Prata gärna, men var omtänksam då det ofta är pågående lektioner.

 

Övrigt
Var lyhörd för hur du mår. Utför aldrig yoga under påverkan av alkohol eller andra droger. Om du tar någon medicin kan du gärna konsultera din yogalärare eller läkare om kombinationen medicinering/yoga. När du utför yogan kommer du att möta glädje och välmående men ibland också motstånd och rädsla. Om du blir känslomässigt berörd under eller efter ett yogapass så prata gärna med din lärare om det efteråt.

 

För Mysoreelever
På Atmajyoti utövar vi Ashtangayoga enligt Sri K. Pattabhi Jois tradition. Enligt denna traditionen så gör vi Ashtangasekvensen i takt med vår egen andning. Vi memorerar ordningen och lär oss namnen på alla asanas. Vi tar inte nya positioner när vi själva tycker utan väntar tills läraren visar oss nästa övning. Behöver du modifiera en övning fråga din lärare. Känner du dig osäker på ordningen i sekvensen fråga läraren.

 

Du är också välkommen att komma och göra Hatha- Yin- eller Restorative på våra Mysore/selfpractice klasser.

Känn in hur du känner dig varje dag. Låt andningen vara din guide.

Respektera dina gränser. Utför din yoga med respekt för dig själv och för din omgivning.

Ha alltid din egen yogamatta med dig. Vi rekommenderar också att du har en tygmatta som du lägger på mattan när du startar de sittande rörelserna.

 

Enligt traditionen så utövar man inte Ashtangayoga på mån-dagar eller vid de 3 första dagarna vid mens. Vi har dock öppet mån-dagar men var då extra varsam med att känna in hur du mår dessa dagar.

Här hittar du Atmajyotis köpvillkor.

With ❤️ to Hatha Yoga
This is default text for notification bar